Is je interesse gewekt, kom dan een keer gratis een proeftraining mee doen. Je kunt dan even kennis maken met de groep en ervaren hoe de training is ingericht.

Bel of mail even naar:

PHONE:           0618852598

E-MAIL:           info@gruppo007.nl

ADRES:          Zaltbommel

a

Blog

1. Doe ze niet in de wasmachine! Het is verleidelijk om het toch te doen, maar in de wasmachine kunnen de lijmverbindingen in de schoen verzwakken en de stiksels loskomen. Doe het niet! 2. Zet ze niet bij een verwarming of kachel Uiteraard drogen je schoenen snel als je ze in de buurt van de verwarming zet, maar de kunststofmaterialen van je schoeisel zijn niet hittebestendig. Daardoor kunnen de tussenzolen en het bovenwerk smelten en vervormen. 3. Laat ze goed luchten Zet je schoenen helemaal open. Het is sowieso een goed idee zijn om ze 24 uur te laten rusten. Net als JOUW lichaam, verdienen ook je loopschoenen wat rust! Dus als je dagelijks loopt wissel dan af in loopschoenen. 4. Gebruik lauw water Vuile schoenen maak je het best schoon met lauw water en een zacht borsteltje, op die manier beschadig je de naden en de stiksels niet. 5. Haal de inlegzolen uit je schoenen Als je schoenen kletsnat zijn, haal dan de inlegzolen eruit zodat het vocht kan verdampen, op die manier drogen ze sneller en anders kan er zelfs schimmel ontstaan. Je kunt ook gedurende ongeveer 12 uur krantenpapier in de schoen stoppen, om het vocht te absorberen. 😎😎🤙

Dat hardlopen blessuregevoelig is weten we allemaal. Om blessures te voorkomen is niet alleen variatie in de trainingen belangrijk, maar zeker ook het frequent doen van core stability oefeningen. Gruppo007 is altijd op zoek om hier op een innovatieve, wetenschappelijk bewezen, maar ook leuke manier invulling aan te geven. Zo doende hebben onze 007-lopers donderdag voorafgaande aan de looptraining een TOTAL BODY WORKOUT gekregen onder deskundige begeleiding van Richard Schimmer, eigenaar van Sportschool Personal Active. Tevens werd er door Richard uitleg gegeven over disbalans en werden bijbehorende core oefeningen beargumenteerd. Al met al een TOP avond! Personal Active wederom hartelijk dank voor de gastvrijheid. #NieuweKennis #BlessurePreventie #Disbalans

We verliezen gemiddeld 2 à 3 liter vocht elke dag. Wie veel sport en dus extra zweet, heeft zelfs nog méér vochtverlies. Dit moet gecompenseerd worden door voldoende te drinken. Hoeveel water moet je nu precies drinken op een dag? Voor volwassenen geldt de richtlijn 1,5 à 2 liter water per dag, dit komt neer op 8 tot 10 grote glazen water. De bovenstaande richtlijn geldt onder 'normale' omstandigheden. Als het erg warm is en je zweet veel of je sport intensief op een dag, is het logisch dat je extra drinkt bovenop die 2 liter. Pas je aan aan de omstandigheden en volg vooral je dorstGEVOEL! TIP! 👌🏃‍♀️🏃‍♂️👍 In tegenstelling tot wat je misschien denkt, komt een KLOTSENDE BUIK niet door te veel vochtinname. In zo'n geval heb je net te weinig gedronken. Als je te KLEINE slokjes drinkt, geeft je maag geen signaal om zich te legen.(receptoren) Het gevolg is dat het water er blijft zitten. Een grotere vochtinname, minstens 2 deciliter / 3 slokken zorgt ervoor dat de blaas wordt geopend en voorkomt een klotsende buik.🧑‍🎓👨‍🎓 #WetenschappelijkBewezen #NieuweKennis 😎😎🤙